En god start setter spor

Her i Taraxacum ønsker vi å gi barna en god start på dagen, på barnehagelivet, på barndommen og på resten av livet. Visjonen vår rommer alt fra de små møtene, de viktige øyeblikkene og de store perspektivene.

Her i barnehagen skal alle barn få erfare å være betyningsfulle for felleskapet. De skal erfare å være i positivt samspill med barn og personalet i barnehagen. Alle kan være med på å gi seg selv og andre en god start. Alle skal føle tilhørighet og erfare at de betyr noe, for noen.

Dette er noe vi setter høyt, og løfter i møtet med foreldrene.

I barnehagen får barna muligheten til å prøve seg på kvalifikasjoner som er gode å ha her og nå, og senere i livet. Det innebærer det at vi i enhver situasjon tenker over hva som er en god start, og hvilke spor er det vi setter. Det kan være alt fra en langsiktig tankegang som en god barndom, til møte med den enkelte i hverdagen, barn, foreldre og kollegaer.