Kokk og meny

I Taraxacum har vi egen kokk som tilbereder alle måltidene barna får i barnehagen. Kokken vår heter Kristin Skoglund og har flere års erfaring som kokk, både fra andre barnehager og ulike instutisjoner.

Barnehagens mattilbud består av frokost, lunsj og ettermiddagsmåltid. Vi har god erfaring med at det er stor stas med egen matpakke på tur, derfor har barna på storbarn matpakke en dag i uka.

Til frokost serverer vi havregrøt eller brød med pålegg. Til lunsj serverer vi varierte varmretter og brødmåltid (se meny), og til ettermiddagsmat serverer vi frukt/grønnsaker, knekkebrød med pålegg og eventuelle rester fra lunsj. De aller minste får tilbud om brød i stedet for knekkebrød.

For oss er det viktig at barna får et sunt, næringsrikt og variert mattilbud. Barna skal også bli inspirert til å smake på og venne seg til ulike typer mat.

MENY:

Uke 5